Nagy-Britanniában öt hónapon belül először nőtt az autóeladás éves szinten novemberben – állt a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) közleményében.

A szervezet hétfőn arról jelentett, hogy novemberben 115 ezer 706 új autó kelt el, 1,7 százalékkal több az egy évvel korábbi 113 ezer 945-nél.
A dízelüzemű autók novemberi eladása éves összevetésben 62,7 százalékkal, 5 ezer 939-ra zuhant, az összeladáson belül a piaci részesedésük 5,1 százalékra zsugorodott a tavaly novemberi 14 százalékról. A benzinüzemű autók értékesítése 10,4 százalékkal, 50 ezer 73-ra süllyedt, piaci részesedésük a novemberben eladott új autók körében 43,3 százalékra mérséklődött a tavaly novemberi 49,1  százalékról.
Messze a legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt, 110 százalékkal, 21 ezer 726-ra, a piaci részesedésük 18,8 százalékra emelkedett a tavaly novemberi 9,1 százalékról.
A hibrid-elektromos (HEV) autókból 9 ezer 624 talált vevőre, ami 35,4 százalékkal több tavaly novemberrel összevetve, a piaci részesedésük 6,2 százalékról 8,3 százalékra emelkedett.
Az SMMT adatai szerint az idei első 11 hónapban 1 millió 538 ezer 585 új autót értékesítettek Nagy-Britanniában, 2,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A vizsgált időszakban a dízelüzemelésű autók piaci aránya 8,5 százalékra esett a tavalyi első tizenegy havi 16,4 százalékról, a benzines autóké pedig 56,4 százalékról 46,8 százalékra csökkent, miközben a BEV autóké 5,8 százalékról 10,6 százalékra emelkedett, a HEV autóké pedig 6,8 százalékról 9 százalékra nőtt.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta.
Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése. 2016-ban még 2 millió 690 ezer új autót vásároltak Nagy-Britanniában.